Teamwork van het hoogste niveau
Architecturale grain
Acht maanden. Dat was de tijd die het team had om restaurant Cella van concept tot creatie te realiseren. Het lijkt bijna onmo¬gelijk, maar interieurarchitect Nick De Moor van Grain Design Office klaarde de job. “Bij projecten met een strakke deadline is het cruciaal dat alle partijen goed samenwerken”, vertelt Nick. “Het pand is eerder minimalistisch uitgewerkt, met focus op de bogen. Daardoor werden de architecturale lijn en de afwerking bepalend. Als interieurarchitect zijn we altijd op zoek naar een ‘grain’. Die bekom je in het interieur door een sterke materiaalkeuze en doordachte kleurkeuze. Door bijna exclusief met decoratieve technieken te werken, verzekerden we de ruimte van karakter.” Maar ook op vlak van duurzaamheid maakt een schilderstechniek het verschil: “Muren van een restaurant moeten tegen een stootje kunnen en ‘hufterproof’ zijn, zoals we vaak lachend zeggen.”
“In de showroom van BOSS paints staken we de koppen bij elkaar en zetten we alles op punt. We hadden een specifieke kleur in gedach¬ten die op maat ontwikkeld is, over alle verven heen. De stalendienst, het werfassistentieteam, de dienst Technisch Advies, Account Manager Robby: iedereen heeft het beste van zichzelf gegeven. De inzet van het schildersteam van Kenneth en de expertise van BOSS paints hebben echt het verschil gemaakt”, verzekert Nick.
Verftechnisch huzarenstuk
Een ruimte van vijf meter hoog met ingenieus bogenspel in eenzelfde kleur uitwerken en voorzien van verschillende technieken, het is niet iedereen gegeven. “Een techniek plaatsen op moeilijk bereikbare plekken is niet evident”, vult schilder Kenneth van General Painting aan. “Op deze werf werkten we met Limestone Concrete, een duurzame techniek die speelt met laagdiktes en structuur, en met Claystuc Grit, een ruwe structuur die bijzonder hard en krasvast is. De kleur die Nick voor ogen had, is op maat aangemaakt voor alle verven.”
De architecturale details vroegen echt om precisiewerk: “De bogen zijn gemaakt van gipsplaten en moesten met een epoxy plamuur perfect uitgevlakt worden, anders zou de techniek scheuren”, legt Kenneth uit. “De plafonds zijn gemaakt uit een akoestiche spuitpleiser, retouches voerden we uit met Hybride Multiprimer PU op spuitbus. Je merkt, hier was een strak plan en sterke samenwerking nodig. Nick had een duidelijke visie, het team van BOSS paints schreef de juiste formule voor en Robby stond me dagelijks bij met raad én daad. Dat we de deadline haalden, was 100% teamwerk. Als je weet dat we letterlijk nog Claystuc aan het plaatsen waren terwijl de chefs hun steaks al aan het bakken waren, weet je dat het spannend is geweest tot de allerlaatste seconde.”
Sta je zelf voor een bijzonder project? Vind je eigen dreamteam en de juiste producten op bosspaints.be!